~Mari MengiNgatI Allah~

Sunday, March 1, 2009

~KRC FAMILY~

setelah puas asyik membincangkan isu kampus, politik, saya tergerak hati untuk menulis entri tentang sesuatu yang agak jauh dari kampus Universiti....... Jaoh... memang jaoh... merentasi laut cina selatan, dari negeri dibawah bayu..... saya bergerak ke negeri kelahiran asal sebentar.... SELANGOR DARUL EHSAN.....

sebagai seorang ahli ORATOR UMS... saya telah dipilih untuk mewakili UMS ke pertandingan pidato antarabangsa bahasa malaysia kali ke 3 di Kuala LUMPUR yang akan berlangsung pada 2 hingga 6 mac 2009.... (HEBATKAN BUNYI )......... hehehehehe..... tapi jangan nak terkejut, sebab saya datang bukan untuk berpidato, namun saya dan dua orang lagi kawan datang untuk menimba ilmu sedikit sebanyak sebagai persiapan untuk mewakili UMS nanti... .. (KIRANYA SEBAGAI PELAPIS LA)............ kami dipilih untuk menghadiri Pertandingan ini untuk melihat bagaimana situasi sebenar pertandingan pidato ini dan menimba ilmu untuk pertandingan yang akan kami sertai nanti..... 

tapi..... ulasan tentang pentandinga pidato itu nanti akan diceritakan di entri lain.... entri kali ini saya nan berkongsi sedikit tentang "KELUARGA" saya di KAJANG nie.... "KRC FAMILY"...... atau name panjangnya KAJANG RUGBY CLUB....... baru-baru nie diorang telah menyertai pertandingan touch footie yang diadakan di UPM... walaupun tak menang sebarang kategori.... namun bukan kemenangan yang kami cari... tapi SEMANGAT KE"FAMILY"AN antara kami semakin akrab..... kadang kadang saya rasa bertuah mempunyai sahabat, rakan, team mate dan keluarga seakrab ini...... 

perjalanan panjang penoh penuh onak duri disebalik penubuhan KRC nie akhirnya membuahkan hasil yang begitu indah.... bermula daripada zaman persekolahan dulu yang mana kebanyakan daripada kami berasal dari sekolah yang sama iaitu KAJANG HIGH SCHOOL, walaupun ada juga yang berasal dari sekolah sekolah lain disegenap ceruk KAJANG....(CONVENT TAKDE LA KOWT)...... eh ade..... KAK FARAH.....kami bergabung untuk membentuk satu team ragbi yang mantap...(INSYAALAH)..... sedar x sedar hampir 6 tahun KRC nie ditubuhkan... pelbagai kejuaran(YE KE)..... telah kami kecapi..... bermula dengan SMS 10.... UKM 10... frenly2 match... dan sebagai nya.... namun antar kejuaran terbesar yang bagi aku saya amat bermakna ialah kami berjaya mengutip wang untuk membeli jersi sendiri yang jika dilihat pasukan kerdil macam kami nie.... kadang kadang agak tak mampu la.....(TAKDE SAPE PUN YANG KAYA DALAM TEAM)...... dan yang kejayaan paling terbesar.... berjaya mengumpulkan kembali pemain-pemain yang dulunya STAR dizaman persekolahan bermain bersama2.....


satu persamaan antara semua AHLI KRC...... ialah kami dibesarkan dan diasuh oleh KEKANDA AMIN.............. pelik kan.... saya rasa adalah dalam 6 generasi yang bermain untuk KRC nie.... tapi semua nya mandapat asuhan awal oleh kekanda Amin nie.... secara peribadi saya mengagumi kebolehan dia walaupun dia bukan lah pemain kebangsaan... x juga mempunyai sijil ataupun lesen kejurulatihan namun semangat "RUGBY FOR LIVE" dalam diri die amat tinggi.... sedikit sebanyak telah menjadi inspirasi kepada kami semua..... 


namun yang paling menarik hati saya ialah peningkatan yang ditunjukkan oleh generasi2 baru yang ada dalam KRC... (JUNIOR LA).... sepanjang pengamatan saya... mereka mempunyai semangat yang tinggi untuk rugbi.... dan amat cepat belajar... ramai pemain junior yang semakin baik mutu permainannya....


di akhirnya...... KEPADA KAWAN-KAWAN DALAM KRC FAMILY..... AKU MENGHARAPKAN AGAR PERSAHABATAN KITA TERUS TERJALIN MESRA... SEMOGA ALLAH MEMBERKATI HUBUNGAN KITA.... BWAT ADIK-ADIK JUNIOR..... PENINGKATAN YANG AMAT MEMBERANGSANGKAN DARIPADA KALIAN.... TERUSKAN BERUSAHA.. SEMOGA KALIAN AKAN MENYINAR SATU HARI NANTI...  




BWAT KAKANDA SYEIKH MOHD AMIN...... TERIMA KASIH DIATAS SEGALA TUNJUK AJAR MU SEPANJANG PERGURUAN KU BERSAMA MU..... SEGALA DIDIKAN, ASUHAN DAN NASIHAT MU SAMADA UNTUK RAGBI MAHUPUNUNTUK KEHIDUPANKU... AKAN AKU SEMAT DI DALAM HATI.... SMOGA ALAH MEMBERKATI UMURMU.... MURAHKAN REZEKI MU... PERMUDAHKAN URUSAN MU DAN MEMBERIKAN KESIHATAN YANG BAIK UNTUK TERUS MENCURAH BAKTI KEPADA GENERASI BARU KRC.... 

...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...