~Mari MengiNgatI Allah~

Friday, May 20, 2011

posting terakhir di UMS.....

waaa.... dah bersarang blog aku........!!!!!!!!
lama gila tak melawat.... (padahal blog sendiri)... adedeiii...
lepas tu alasannye.. takde masalah, bz la, ape la sume.... blablabla........

sedar tak sedar.... hari ni hari terakhir aku berada di UMS (sebelum dtg balik utk konvo)......
macam tak caya je.... *kesat2 mata skit* 
hurm... (Mood flashback).........
dulu masa dapat surat tawaran..... mengeluh pon ade... kononya lama sangat 3 tahun nie... sanggup ke aku ek?? tapi aku tak la menyesal ke ape ke... sebab memang aku mintak UMS pilihan pertama...... (tak caya kan).....
tapi la nie...... rasa cam sedih pulak..... bukan sedih ape, sedih dan syahdu meninggalkan suasana dan environment UMS ni....... tinggalkan kawan2...... suma la..... tapi apakan daya... setiap pertemuan mesti ada perpisahan... itu suratan takdir....

minggu depan bermula isnin, bermula hidup baru aku..... bersedia untuk PRAKTIKAL aka L.I.... ala2 bekerja gitula... SOIL CENTRALAB SDN BHD.... tempat L.I aku..... bidang tugas aku... FIELD INVESTIGATION & SOIL INSTRUMENTATION........ dengar gayanye macam keroje berat!!!! hahaha... tapi aku memang esaited nie nak start L.I... hahaha....

ape2 pon..... dengan angin yang sepoi2 bahasa nie (tibe2 pulak ade angin nie).. macam paham2 je mood aku skarang.... aku ingin menitipkan ucapan ribuan terima kasih tidak terhingga kepada semua yang telah mewarnai hidup aku sepanjang bergelar pelajar prasiswazah di UMS.... baik kawan-kawan sekursus..... kawan-kawan sekepimpinan..... kawan-kawan sepermainan, kawan-kawan se-macam-macam lagi la...... juga tak lupa kepada Tenaga Pengajar GEOLOGI yang sgt berdedikasi,, PROF2 sekalian.... yang bukan prof, yang baru master, yang tgh amik master, yang akan bergelar DOKTOR.... segala-2galanya la.... juag buat STAF2 lain... di semua Jabatan yang pernah berurusan secara dekat dgn aku seperti HEP, Unit Perumahan, BPA, BENDAHARI dan lain-lain...... TERIMA KASIH BANYAK2 SEBAB MEMBANTU AKU MENGENALI ERTI HIDUP DAN PERIH JERIH USAHA.....

banyak sebenarnya nak tulis... tapi nanti la.. slow2 cari mood..... mood sedih dah syahdu nie buka leh paksa2.... kalau die nak datng.. tak kira tyme... tapi kalau die taknak dtg, apo leh buek.....

flight aku balik semenanjung nanti kul 2.05 ptg, 20 mei 2011...... huu.. esaited, syahdu, sedih dan macam-macam lagi....

dihujung post.... semoga ilmu yang aku timba sepanjang 3 tahun nie baik dr dalam kelas, luar kelas, dalam lab, luar lab, dalam library, luar library, dalam mana lagi ek....... eh semua la..... menjadikan aku hamba Allah yang bersyukur, akan aku salurkan ilmu itu kepada jalan kebaikan yang di redhai Allah........... begitu juga kepada semua SAHABATku semua.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...