~Mari MengiNgatI Allah~

Thursday, September 8, 2011

JoB Hunting...

aish... lama tak buka blog... last post bulan may.... and that was the last day i'm in UMS.... and now... i'm unofficially graduate.... (still not convo yet)......

seperti kebanyakan para graduan yang berjuta kat malaysia dan seluruh cakerawala nie buat.... JOB HUNTING....... aku pn tak terlepas drpd melakukannya juga..... setakat nie dah pelbagai laman web dah aku buka (utk cr kerja ok, bukan nye utk "buat kerja").... drpd jobstreet, jobbiz, jobsmalaysia, ape lagi...macam2 la.. tak tersebut dah aku nie..... still masih belum ketemu rezki ku.....  tapi rileks la dulu kan... rezki ade je... cume belum jumpe yang betul2 rezki aku.... lagipon.. baru 2 bulan aku habis blaja pon.... konvo pon belum.. so lom tahap kronik lagi la aku nie kiranye.... ade member aku tu... 6 bulan dok saje kat rumah tak keje2 lepas blaja...... dah tahap ape dah tu kalau nak ikot kan....

tapi aku ade terpikir juga nak buat bisness sendiri.... cume nya tak tau bisness ape yang nak buat.... and of coz.. masalah modal la... tapi hasil usaha dan timbang rasa pihak kerajaan MALAYSIA nie.. aku dgr ade tabung pinjaman untuk usahawan muda...  so aku rase mungkin aku leh try mintak tu... tapi itu la.. tak tau ape nak aku bisness kang... aku ade juga minat nak menternak lembu dan kambing.... tapi macam biasa la.. nak kena ade tapak utk padang ragut, kandang... dan lain2.. takkan aku nak lepaskan je lembu ngan kambing tu kat padang depan umah aku nie.. ada plak tak sempat nak raya haji dah ilang sume kena sembelih..., aish.... susah jugak ek...

aish,,, susah betul idup nie kan..... blaja tinggi2 pon susah... dah la tyme blaja tu susah setengah mati... lepas blaja pon susah gak nak cr kerja... kalau tak blaja tinggi lagi susah...... tapi kadang2 tak jugak.. aku tgk kawan2 kau yang lepas spm tu.. senang je masuk kerja gomen.... aku yang ade degree nie.. setengah mati mintak kerja gomen...  tapi itu la.. mungkin rezeki masing2... Allah tu maha adil dan maha pemberi rezeki.... InsyaAllah.. ade rezki yang dah ditetapkan utk semua Hambanya..... aku Yakin dengan janji Allah.. sebab Allah tak pernah sesekali memungkiri janji....... so ape pon.. aku akan terus berusaha intuk mencari kerja yang sesuai, halal dan baik utk aku... utk membantu mak ayah aku.. adik beradik aku... dan juga utk cepat skit kawen.. heheheheheeh

P/S : korang kalau ade kerja2 kosong ke.. yang ade kaitan ngan geologi... gtau la aku k.. pda yang tak tau geologi ni ape..... geologi nie ialah AHLI KAJI BUMI... so ape sume yang ade kene mengena ngan bumi.. semua aku leh buat.. hahahaha....

1 comment:

One Bushido said...

x payah la kau kerja...duduk jak d rumah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...